FIETS

VERWONDEREN & ONTDEKKEN De kinderen in groep 3 & 4 van basisschool de Lappendeken stelden zich afgelopen vrijdag open voor nieuwe waarnemingen bij de FIETS en vroegen zich af wat deze waarnemingen allemaal zouden kunnen betekenen; verwonderen. Zo leerden zij hoe nieuwsgierigheid, samen met een onbevooroordeelde vragende houding de kern is van ontdekken en het startpunt voor leren; het verkrijgen van nieuwe kennis. Kennis die weer onontbeerlijk is voor het creatieve proces. 

IMG_0116IMG_0113

 

 

 

 

Kinderen uit groep 3 en 4 bekeken de fiets van dichtbij. Met verbluffend veel oog voor detail tekenden zij in korte tijd een FIETS en gaven veel nieuwe betekenissen aan een voor hun dagelijks gebruiksvoorwerp. Een kleine impressie en tips hoe je zo’n les direct kunt doen.

NIEUWSGIERIGE VRAGEN: Hoe kan een fiets zonder wielen/ketting/stuur/trappers fietsen? Waar kun je het zadel/stuur/trapper nog meer voor gebruiken?  Wat kun je allemaal nog meer met een fiets doen? Wat zou er gebeuren als je de spaken uit de wielen haalt?

NIEUWE WOORDEN met alle onderdelen van de FIETS: Ventielzadel, tandrem, kettingwiel, spatdrager, achterbel, remspaak, bandzadelventieldragertje…. En geef er een nieuwe betekenis aan.

FIETSfilmpjes Trucs met de FIETS    FIETS

Fiets IMG_0117

Dit bericht werd geplaatst op door .

Een gedachte over “FIETS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.